Klik op mij
info@amsterdamsmartphoneservice.nl
020-370 83 03
Bel ons direct

Antwoorden op de meest gestelde vragen.

Mijn telefoon is nat geworden, wat moet ik doen?

Electronica en water gaan gewoon niet samen. De waterdichtheid (vaak spatwater dicht) is totaal geen garantie. Als uw toestel nat is geworden, gelijk uitzetten. Zet uw toestel vanaf dat moment ook gewoon niet aan de lader. Haal uw hoesje er van af, haal simkaart en geheugenkaart eruit. Droog uw toestel van buiten af. Toestel in rijst zetten is met de huidige toestellen is niet de oplossing. Ons advies is om zo snel mogelijk met uw telefoon naar een erkende telecom zaak te gaan. Toestel moet geopend worden. De onderdelen moeten vaak lost gehaald worden om daarna met alcohol gereinigd en gedroogd te worden. Na deze behandeling kan er worden gekeken of er onderdelen beschadigd zijn. Scherm is vaak het gevoeligst als die aanraking komt met vocht. Mensen beschadigen vaak hun telefoon door deze gelijk aan de lader te doen, maar dit is totaal niet verstandig. Kortsluiting zorgt voor vele defecten in uw smartphone.

Ik kan niet meer opladen, waar ligt dit aan?

Dat uw toestel niet oplaad, kan diverse oorzaken hebben. Uw laadconnector, accu of moederbord kunnen kapot zijn. Uiteraard moet dit onderzocht worden. Wij adviseren om met uw toestel en oplader naar een erkende telecom winkel te gaan. In diverse stappen kan er worden gecontroleerd waar de fout in zit. Uw laadconnector kan ook weleens vies zijn, een eerlijke winkel zal deze dan ook niet vervangen maar reinigen. Er worden kosten bespaard als de connector wordt gereinigd, dit scheelt tijd en geld. 

Scherm van mijn telefoon is zwart, maar mijn telefoon hoor ik nog, hoe kan dit?

Een scherm die zwart is, kan meerdere oorzaken hebben. Het hoeft niet gelijk te betekenen dat uw scherm stuk is. Uw toestel moeten worden gecontroleerd om te bepalen waar de defect in zit. Indien uw scherm stuk is, dient er een onderdeel te worden besteld. Uw oude scherm wordt verwijderd. Bepaalde onderdelen worden overgezet en opnieuw gemonteerd. Defecte scherm is niet altijd gebroken. De schade kan ook onder in uw lcd zitten. Met de blote oog is dit niet te waarnemen. Heel soms kan een toestel softwarematig vastgelopen zijn, door een veilige modus kan uw scherm zwart zijn. 

Heb een nieuwe telefoon gekocht, hoe zet ik mijn gegevens over?

Er zijn meerdere manieren om uw gegevens van de ene op de andere telefoon over te zetten. Ondanks de optie om een 1 op 1 kopie te maken, kan het toch altijd zo zijn dat u een aantal dingen gaat missen. Het is ook vaak zo dat u opnieuw moet inloggen op uw apps. Zaken als bankieren moeten uit veiligheid opnieuw geactiveerd worden. Overzetten kan tegenwooridg met een kabelverbinding, draadloos, een backup in de lucht of op uw computer of laptop. Samsung naar Samsung of iPhone naar Iphone werkt super eenvoudig. Moet u van Samsung naar iPhone of andersom, dan kan het zijn dat die apparaten elkaar niet volledig begrijpen. Dit kan dus moeizaam verlopen. u heeft dan geduld nodig. Een gemiddelde belwinkel kan u helpen met overzetten, maar tijd is uiteraard wel geld. 

Internet op mijn telefoon reageert niet, waar ligt dit aan?

Als uw internet op uw mobiel niet reageert, dan kan dit diverse oorzaken hebben. Meest eenvoudige oplossing is het herstarten van uw telefoon. Uw toestel moet verbinding met het netwerk hebben om uw internet werkend te krijgen. In uw toestel staan er ook diverse instellingen om uw verbinding uit te zetten. U kunt in uw toestel ook de netwerk instellingen herstellen. Als dit niet werkt, dan kunt u contact opnemen met uw provider. Als deze stappen geen oplossingen bieden, moet uw toestel qua hardware gecontrolleerd worden. Het kan zijn dat uw toestel gevallen of gestoten is. Een telecom zaak kan dit wel controleren en nalopen voor u.

Ik wil zwemmen met mijn telefoon, is mijn telefoon waterdicht?

De meeste toestellen worden (spat) waterdicht verkocht. Maar waterschade valt buiten de garantie. Het is veiliger om uw toestel uit de buurt van water te houden. Door gebruik van uw toestel, bewegen de lijmrandjes in uw apparaat. Bij beweging zijn de flexibele naden niet meer helemaal waterdicht. Liever voorkomen dan genezen natuurlijk. De gedeeltes van uw telefoon waar geluid uit komt, zijn voorzien van hele kleine gaatjes. Deze gaatjes zullen uiteraard niet waterdicht zijn.

Mijn scherm is stuk, hoe kom ik bij mijn gegevens?

Een defect telefoon scherm is super vervelend. Zonder de scherm kunt u eigenlijk niets. Uw code moet worden ingevoerd, en uw toestel moet toestemming krijgen om iets te doen. 

Ik wil een goedkope oplader kopen, is dit geschikt voor mijn telefoon?

Een oplader kan veel invloed hebben op uw telefoon en de batterij ervan. Een goedkopere misschien slechte oplader kan bepaalde onderdelen in uw telefoon beschadigen. Vaak laten goedkope opladers teveel stroom door uw telefoon en de accu lopen. Uw telefoon laad lekker snel op, maar de batterij raakt hierdoor wel beschadigd. Tevens kan er door teveel stroom diverse componenten in uw telefoon door branden. Het is sterk geadviseerd om een kwalitatief goede oplader te gebruiken. 

Ik vind een hoesje lelijk om mijn telefoon, is het erg om mijn toestel zonder hoesje te gebruiken?

De meest beschermende hoesjes zijn vaak log en lomp. Een goed hoesje kan veel schade voorkomen. Liever voorkomen dan genezen. Zonder hoesje is uw telefoon bij vallen onbeschermd en dus gevoellig. Een hoesje in combinatie met screen protector kan de levensduur van uw telefoon verlengen. Indien u teveel geld heeft, dan is een hoesje overbodig. Lekker repareren of vervangen wanneer die een keer valt.

Mijn telefoon moet gemaakt worden, maar ik vind het spannend om zomaar bij een winkel af te geven, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Of u nou uw auto of uw telefoon moet laten repareren, dit blijft altijd spannend. Op dit soort momenten moet u op uw gevoel afgaan. Op internet de recensies lezen, en in uw directe omgeving mensen vragen om hun ervaringen. De zaak waar u de reparatie laat uitvoeren, moet u een goed gevoel geven. Techniek is een onvoorspelbaar iets, daarom vooraf vragen om de risco en garantie. 

Welk apparaat wilt u laten repareren?